16.12.06

Desbarallando (non sexades crueis que eu son adorable con vós)

Ás veces dunha semana fatídica podes quedarte, facendo memoria, con faíscas de lucidez que fan que, malia que espertes coa boca "como despois de mascar xiz" aínda podas apreciar o bo do anticiclón que ven de darnos unha tregua.
E ás veces as noites ata son aproveitables dalgún que outro xeito (sempre en positivo). Topeime co novo fanzine CriaturaZine, de presentación "toa wapa", que me animou a tarde do mércores malia non ter nin idea da metade dos grupos que comentaba, cuestións de forma e contido.
Amólabame a leitura o reitegrado, que non acaban de asimilar os meus miolos. Pero dada a miña recente permeabilidade o todo que me contan por ahi (claro, pola noite) e a recente febleza de moitas conviccións armeime de valor e baixei a História da Lìngua en BD a ver se a base de cadriños convencenme da definición dun galego...aínda que sexa so para dicir que "Galego e portugués som a mesma lingua" (sic. Pestinho, eu NS/NC, pero entón, que é o reintegracionismo?).
A preocupación xurde cando veñen os de Historia e te contan que o señor Barreiro da nas aulas as "Grazas", logo ri e argumenta "xa que eu o inventei, polo menos eu terei que dicilo". Cando apeteceche escribir mUitos e lUitas e sempre tes unha voz amiga que te din "tranquila, eu creo que eso dise nos Ancares". Cando non lle podes falar galego os galegofalantes de toda a vida porque non ten entenden un carallo...
Entón...solución, condeome a leer durante todo o Nadal en galego a ver se chego a algunha parte e podo facer proselitismo do MEU galego sen que me digan "ti, un pouco telegaita vexote, non?" (arggggggggggggg). Tiven sortei, topeime con Dieste e "Dos arquivos do trasno" para lembrarme dos meus anos de escola :)

"A unidade emotiva conséguese no conto pola obsesión do que ten que sobrevivir"

2 Ti dirás:

Anónimo dijo...

Não me surpreenda que Barreiro diga que inventou o "grazas", poucas cousas me surpreendem deste individuo.

Na realidade "gracias" (como "precio" ou "espacio") são castelanismos no galego que o senhor Barreiro conhecia desde há décadas e que em consequência deveriam ter sido banidos das gramáticas há tempo. Os motivos polos que a RAG decidiu excluir espacio numa altura, precio em outra, e ainda gracia em uma outra é algo que nunca se explicará. Porque eles são assim. Porque consagram a influência do espanhol no galego sem dar mais motivos. Alguém não entenderia rapidamente que "vacunar la carpeta" , "llamar para atrás" ou "comprar groserias" é spanglish e que não se pode construir uma língua com isto?

Pois o mesmo em galego. Não se pode fazer portunhol por muita popularidade que tenha no galego espontâneo. E o reintegracionismo é isso mesmo, os que sempre dissemos que galego e português são a mesma língua e que, para fazermos do galego a língua nacional da GZ, não podemos andar a brincar com castelanismos ortográficos, lexicais ou gramaticais. E a RAG, o quê é? Pois os que se gabam de inventarem as "grazas", quando as graças sempre foram bom galego (e português) desde há centos de anos. Tu não inventaste nada, Barreiro. Inventaste é o portunhol, o castrapo, a morte da língua portuguesa na Galiza.

Saúde.

João

Arale Norimaki dijo...

Non te volverei repetir o meu elenco de anécdotas de cando traballaba no polígono do estilo de:
"Uiii...estrada en ves de carretera! pa min q esta camareira échenos unha independentista desas" ¬¬U

PD: Avísame antes de que remate o teu cupo de saídas semanais para ir tomar algo, prometo non rallar coa "Fatcher" nin demáis efectos colaterais do consumo de licorka.